EEN VIRTUAL ASSISTANT: POPULAIR IN NEDERLAND, IN OPMARS IN BELGIË
Naast mijn aanbod rond communicatie, bied ik met Contént ook mijn diensten aan als virtual assistant. Een wat? Een virtuele assistent? Klinkt behoorlijk robotachtig en ook wat afstandelijk, nee? Toch is het een heel slim idee om als ondernemer met een virtual assistant te werken.
TAKEN VAN EEN VIRTUAL ASSISTANT
De taken van een virtual assistant kunnen heel uiteenlopend zijn. Zoals eerder gezegd: het gaat hier om een allround medewerker die allerlei taken op zich kan nemen waar jij als ondernemer geen tijd, feeling of zin voor hebt. Taken die nu eenmaal noodzakelijk zijn als je een bedrijf wil runnen, maar waar een ondernemer te vaak teveel tijd mee verliest. Een virtual assistant kan jou hierbij helpen. Wat hij/zij precies voor je kan doen, hangt uiteraard van persoon tot persoon af. Iedereen heeft wel een specialisatie of een specifieke branche waar hij zijn kwaliteiten ten volle kan tonen.
Zelf heb ik meer dan tien jaar ervaring als allround administratief medewerker in loondienst bij diverse onder andere een bouwbedrijf, een industriële bakkerij en een instelling voor mensen met een mentale beperking. Ik ben dus behoorlijk multi-inzetbaar. Van simpele inputtaken tot meer marketinggerichte zaken: je kunt rekenen op mijn expertise.
Kort uitgelegd kan ik je van dienst zijn met volgende zaken:
- Algemene administratie en beheer database
- Redactionele taken
- Boekhoudkundige ondersteuning
- Marketinggerelateerde taken
- Social media
- Hulp bij kleine grafische opdrachten en aanpassingen in WordPress
Voor de details verwijs ik je graag door naar de pagina ‘administratie’.
VOORDELEN VAN EEN VIRTUAL ASSISTANT
- Zeer flexibel qua werkuren.
- bij minder werk moet je minder werkuren te betalen in tegenstelling tot een werknemer met een vast aantal uren
- geen 9-to-5 mentaliteit
- ook heel erg geschikt voor tijdelijke vermeerdering van administratieve taken
- Geen extra kantoorruimte nodig.
- Geen woon-werkverkeer en andere kosten die gepaard gaan met werknemers die ter plaatse werken.
- De ondernemer kan zijn focus op zijn core business houden.
- Een goede virtual assistant is de rechterhand van de ondernemer, neemt initiatief en denkt mee.
- Met de huidige technologie gaat de communicatie virtueel even vlot.
- Minder stress door verkeer / vaste werkuren / …
- Eigen opdeling van werkuren waardoor een VA productiever is dan iemand met vaste werkuren.
RELEVANTE ERVARINGEN
Begin je het nut intussen in te zien van een virtual assistant? Dan wil ik me hier alvast schaamteloos kandidaat stellen. 😀 Door meer dan tien jaar als administratief bediende te werken in loondienst en door mijn opleiding Communicatiemanagement ben ik multifunctioneel en heb ervaring met heel wat administratieve taken en online tools. Ik werk vlot met Microsoft, heb ervaring met het inputten, doorbriefen en factureren van orders, weet hoe ik een goede offerte moet opstellen, kan ondersteuning bieden bij de boekhouding en de personeelsadministratie en ben inzetbaar voor alles wat met tekst te maken heeft.
Tevens heb ik ook een goede bagage wat betreft het maken en opvolgen van planningen, heb een getuigschrift voor Google Ads en Google Analytics en werk vlot met WordPress en diverse sociale media.
OVERTUIGD?
Ben je intussen helemaal overtuigd? Contacteer me dan gerust via het contactformulier en dan bekijken we samen wat ik voor je kan betekenen. Ook stuur ik je bij concrete interesse met plezier mijn CV met referenties door.